Monday, April 21, 2014

ျမန္မာ့ရိုးရာ - အတြင္းျဖစ္ျဖစ္ ၊ အျပင္ျဖစ္ျဖစ္ ၊ေလဟာျပင္ျဖစ္ျဖစ္

ျမန္မာ့ရိုးရာ - အတြင္းျဖစ္ျဖစ္ ၊ အျပင္ျဖစ္ျဖစ္ ၊ေလဟာျပင္ျဖစ္ျဖစ္
အလူမီနီယံ မွန္ေက်ာင္းေဆာင္ ျဖစ္ျဖစ္ -
ရာဇဝင္ေတြမွာ ၾကားဖူး ၊ ေတြ႕ဖူး ၊ ျမင္ဖူး ၊ ဖတ္ဖူး ခဲ့သမွ်ကေတာ့
နတ္စိမ္း ျဖစ္တယ္ ဆိုတာ -
အယူတိမ္းလို႔ သာလွ်င္ - ပုံေသသတ္မွတ္ၾကတယ္လို႔ေျပာရမယ္။
ဘယ္ ရာဇဝင္ေတြ ၊ ပုံျပင္ေတြမွာ မဆို -
ဟဲ့ ေသာက္ပလုတ္တုပ္ - ျဖဳတ္ ကနဲ ၊ ဘုတ္ ကနဲ - ဆိုတာနဲ႔ -
အယူတိမ္း လို႔ - နတ္စိမ္းႀကီး ေအာ္တိုငုတ္တုတ္ ျဖစ္ကုန္ၾကေလ
သတည္း - လို႔ သတ္မွတ္ေပးလိုက္တာမ်ိဳးေတြခ်ည္းပါပဲ ။
အယူမွန္လို႔ - နတ္ သ႑ာန္ေရာက္ ဖိတ္ဖိတ္ေတာက္တယ္ဆိုတာ
မ်ိဳးက ယခုလက္ရွိဘဝ ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳကံ ေစတနာေတြေၾကာင့္
ေအာ္တိုမက္တစ္ နတ္ယူနီေဖာင္းဆင္ယဥ္ၿပီး အထက္ဘုံသား ျဖစ္
သြားရတာ။
ဘယ္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ကမွ နတ္ျဖစ္ေစ လေရာ့ ဟယ္ ! လို႔
သတ္မွတ္ေပးၿပီး ယူနီေဖာင္း ဆင္ေပး ၊ ဒါ့အျပင္ က်ဴးေက်ာ္တဲ ကို
ဆႏၵျပ စရာ၊ သပိတ္စခန္းဖြင့္စရာမလိုပဲ နားလည္မွဳနဲ႔ ၊ နွစ္ အကန္႔
အသတ္မရွိ ဂရမ္ထုတ္ေပး လိုက္တာမ်ိဳး မဟုတ္ျပန္ဘူး ။
ဒါေပမယ့္ - တစ္ခုရွိတာက - အယူတိမ္း လို႔ နတ္စိမ္း ျဖစ္ေနတယ္
ဆိုေစကာမူ , ရိုးရာ နတ္ေတြ အျဖစ္ ေဘာင္ဝင္တန္းဝင္ သတ္မွတ္
ပူေဇာ္ ခံရဖို႔ကလည္း ၊နတ္စိမ္း ယူနီဗာစတီေတြမွာ တကၠနိဳေလာ္ဂ်ီ
ေတြ သင္ယူၿပီး နတ္စိမ္း နည္းျဗဴဟာ အသြယ္သြယ္ ဖိန္႔လုံး ရႊီးလုံး
ေတြကို ပိုင္နိဳင္ တတ္ေျမာက ္ဖို႔ကလည္းလိုသလို အျမင့္ဆုံးေအာင္
လက္မွတ္ ျဖစ္တဲ့ ရိုးရာ တန္းဝင္ေစမယ့္ မာစတာဘဲြ႕လက္မွတ္ရဖို႔
က မလြယ္ဘူး ခင္ဗ် ။
" အမွတ္ " ထက္ " အကပ္ " အေရးႀကီးသတဲ့ေလ ။ ဒါမွ ေအာက္ဒိုး
သတ္တီဆဲဗင္း ၊ အင္ဒိုး သတ္တီ ဆဲဗင္း စာရင္းေပါက္မယ္ဆုိဘဲ ။
ဆုတံဆိပ္ေတြ ဘဲြ႕ေတာ္ေတြကို ၃ ယူဇနာ မွ် ရွည္တဲ့ စာရြက္န႔ဲေရး
မွတ္လို႔ေတာင္ မနိဳင္ ပလူပ်ံ လို႔ေနမယ္တဲ့ေလ ။
ဒီလို ဆုေတြ မရလွ်င္ေတာင္မွ အာဝါကြ ကြိကြာကြ လုပ္ျပ လုိက္ယုံ
နွင့္ ေတာင္စမုခ္ ေျမာက္စမုခ္ အထက္စမုခ္ ေအာက္ စမုခ္ကေနၿပီး
ဘဂ်မင္အစိမ္းထုပ္ ၊ စတာလင္အနီထုပ္ ၊ ဆင္ျဖဴေတြ ၊ ျခေသ့ၤေတြ
တံဆိပ္ခပ္နွိပ္ထားတဲ့ အသျပာ ေထာင္ထုပ္ေတြ တရႊမ္းရႊမ္း ျဖစ္ေန
နိဳင္မွာ ေသခ်ာေနတဲ့ တြက္ေရးက စက္သူေ႒း ဆိုသကိုး ။
အနည္းဆုံးေတာ့ ေအာက္ဒိုး ၊ အင္ဒိုး သတ္တီဆဲဗင္းရဲ႕ စကက္ထ
ရြီ အဆင့္ေလာက္ ရာထူး စာရင္းဝင္နိဳင္မယ္ဗ် ။ ဒါမွ -
နတ္သဘင္ ေအာက္ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးကို ပုံမွန္ တက္နိဳင္
နတ္စိမ္း ဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ၊ နတ္စိမ္း အခြင့္အေရး ရရွိေရး ၊ နတ္
ကပ္ပါးေတြ ၊ နတ္စိမ္း အက်ိဳးေတာ္ ေဆာင္ေတြ လြတ္လပ္စြာ ေဖာ့
ဖေယာင္းတိုင္ ယွဥ္ထြန္းၿပီး အိမ္ေထာင္ျပဳနိဳင္ေရး၊ နတ္ အပန္းေျဖ
အေညာင္းေျဖ သက္ရွည္ကိုယ္နဳ ဥတုမေရြး ရာသီမေရြး ကာမဂုဏ္
အာရုံေတြကို လြတ္လပ္ေပ်ာ္ရႊင္စြာခံစားၾကရေစဖို႔ အသုံးေတာ္ခံနိဳင္
ေရးအတြက္ နတ္ ဇိမ္နန္းမ်ား ၊ နတ္ေပ်ာ္ပဲြစား စခန္းမ်ား ၊ နွာ ဓါတ္
ဗူးေတြ ဓါတ္ကူး ဓါတ္လိုက္ ေရွာ့ခ္ ရိုက္ ၾကနိဳင္ေစဖို႔ နတ္စိမ္း ဓါတ္
နွာစီးျဖန္း ဓါတ္နန္းမ်ား ေပၚေပါက္လာ ေစေရးေတြကို နတ္ သဘင္
လႊတ္ေတာ္ႀကီး က အမ်ိဳးသား အျမင္က်က် အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းေစ
ေရး၊ ေရွးရိုးစဲြနတ္ဒိုးေတြကိုေခါတ္နဲ႔အညီျဖစ္ေစမယ့္ ဒစၥကိုတကၡနိဳ
ဒန္႔စ္ နဲ႔ တဲြဖက္ၿပီး သရုပ္ေဖာ္ ပူေဇာ္ ခံယူ ရရွိေစေရး ၊ ထုိ႔ အတြက္
ဒိတ္ဒိတ္က်ဲ စပ္ကူးမတ္ကူး အယုတ္မုတၱ မ တိုင္းျပည္က အလုံးအ
ရာ ကေန ရ သလို အျပားကညာထား အဖြပ္အေခ်ာ္ ဒစၥကိုတကၡနိဳ
ဒန္႔စ္ဇာ တကၠစီဗ်ဴတီမယ္ေတြကို ျပည္ႀကီးက်ိနား ၆၅ ျပားစပ္ -
ဂြ်န္မိမိလြင္ ၏ အကူအညီနဲ႔ နတ္စိမ္း ရံေရြေတာ္ ယိမ္း ဒန္႔စ္ဇာေတြ
ကို အတုျမင္ အတတ္သင္ ဒီပလုိမာသင္တန္း ေအာင္ျမင္စြာ မိုးႀကိဳး
ပြတ္ တတ္ေျမာက္သင္ယူနိဳင္ေရး ၊ စသျဖင့္ -
ရိုးရာ တန္းဝင္ နတ္စိမ္း ခရိုနီေလာက ကို အမွီသဟဲျပဳ ကိုင္လွဳပ္ၿပီး
အခြင့္အေရးမ်ားစြာကို နတ္ ဒီမုိကေရစီ ရွဳေထာင့္ စံနွဳန္းေတြ ကေန-
ေတာင္းဆိုဖို႔ရန္ ျဖစ္နိဳင္ ၊ နီးစပ္နိဳင္ ၊ စိတ္တုိင္းထ နိဳင္မယ္တဲ့ေလ ။
ဝါးရင္းတုတ္နဲ႔ လည္ၿမိဳကို ျဖတ္ရိုက္ ခံရလို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ၊ မီးပန္းေပါက္
တူၿမီးဒင္နဲ႔ ထုနွက္ ရိုက္ ခံရတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ၊ မင္းျပစ္ မင္းဒါဏ္ နဲ႔ တံ
က်င္လွ်ိဳ ခံရတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ၊ ေလွထိုးရင္းပဲျဖစ္ျဖစ္ ၊ ဘဲဥ အစရွာရင္း
ျဖစ္ျဖစ္ စသျဖင့္ တမလြန္ကို သူတပါး၏ လက္ခ်က္ျဖင့္ေသာ္လည္း
ေကာင္း ၊ နွဳတ္အမိန္႔ျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ မေတာ္တဆ တမင္
တကာေသာ္ လည္းေကာင္း ဆုိက္ေရာက္ ဗီဇာက်ၿပီး ဗြီအိုင္ပီ အထူး
လက္မွတ္ အျဖတ္ခံရ ၊ မျပန္လမ္းကို ျမန္းၾကဖို႔ တုံးအထု ခံရလို႔ -
နာက်င္ခံခက္ အေသာမသတ္တဲ့ ေဒါမနႆနေတြနဲ႔ ဝိဥာဥ္ ဘဝထဲ
ေယာင္ခ်ာခ်ာ ျဖစ္ၾကရင္း လျဖဴဂ်ီျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ - အာဏာရွင္၏ ထံ
မ်က္ရည္ခံထိုး၍ ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ အာရုံေနာက္ေအာင္ ေနွာက္
ယွက္ေျခာက္လွန္႔၍ ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ အမ်ိဳးမ်ိဳး အဆန္း အျပား
အဂတိတရားေတြနဲ႔ေသာ္လည္းေကာင္းသိမ္းသြင္းၿပီး ယူအင္န္ကဒ္
လိုမ်ိဳး ၊ ဝိွဳက္ကဒ္လို အလားတူ ,
နတ္ ဒုကၡသည္ လိုင္စင္ကို အသက္ေပ်ာက္ ခဲ့စဥ္က ၊ အဝတ္အစား
ေလး ဖရိုဖရဲနဲ႕ ေလွ်ာက္ထားၾကတဲ့ အခါမွာ -
အာဏာရွင္ေတြက အထက္က ဆိုခဲ့သလို ဆိုင္းဘုတ္ ေထာင္ျပၾက ၊
သပိတ္စခန္း ဖြင့္ၾကရ စရာ မလို ၊ ဖေယာင္းတိုင္ထြန္းျပစရာ မလိုပဲ,
ၾကည္လွ်င္ ၾကည္သလို ၊ ေမတၱာရွင္ သ႑ာန္နဲ႔ -
တရားဝင္ ေအာ္ ဖစ္ ရွယ္ နတ္စိမ္း ၊ နတ္ျပာ ၊ နတ္ဝါေတြ အျဖစ္ ကို
သတ္မွတ္ေပးလိုက္တဲ့ အခါ ၊ လူေတြက ပူေဇာ္ ပသၾကမွ ဗလိနတ္
စာ မုန္႔ဆမ္း တစ္ထုပ္ ေပါက္ေပါက္ဆုပ္ေလး ဝါးၾကရ ၊ ေခၚစာ ခါနာ
မွန္ၾကရ ၊ အုန္းစိမ္းရည္ ၊ ထန္းတစ္ဖ်ားရည္ေလး မွီဝဲ ရရွာေလတယ္
တဲ့ ။
ခုေခါတ္ ေတာ့လည္း - အဆင့္ေတြ ျမင့္ကုန္ ၾကပါၿပီ ။ နတ္စိမ္းေတြ
လည္း နတ္စိမ္း ပါးဝ ၊ နတ္ရည္လည္ လာၾကျပန္ေတာ့ -
ကေစာ္ရည္ေတြ ၊ ထန္းရည္ေတြ ၊ ေခါင္ရည္ေတြရဲ႕ အနံ႔ကိုမခံနိဳင္
ၾကေတာ့ဘူး။ အျမည္းဆိုလည္း မုန္႔ဆမ္းေလာက္ျပၿပီး တက္မလာ
ၾကနဲ႔ ၊ ေတာက္ခ် ပလိုက္မယ္ ဆိုတာခ်ည္းပဲ ။
ၾကက္ကင္ ေတာင္မွ KSS မွ ၊ ဒံေပါက္ ဆိုလွ်င္ နီလာ မွ ၊ ဟာလာ
တံဆိပ္ မတပ္လာလွ်င္ ယမ္းပုံမီးက်သြားမယ္ဆိုတာက ပါေသးရဲ႕။
ေဂ်ာ္နီတို႔ ေတာ္မီ တို႔ လမ္းေလွ်ာက္တာေတာင္ အနီတို႔ အနက္တို႔
မလာနဲ႔ ။ ဘလူး မွ ၊ ဂိုးလ္မွ ၊ ပလက္တီနမ္မွ ဆိုတာက ရွိေသးရဲ႕ ။
ဂရန္းတို႔ ေရွာက္ေပါင္းတို႔ ေဇ တို႔ဆို နတ္ကို မခန္႔ ရာ ေရာက္သမို႔
အလြန္ အမ်က္ထြက္သတဲ့ ။ ဒီလို မအိုေဆး ျပည္တြင္းျဖစ္ ကာဠဳ
ေတြ ၊ သူရာရည္ေတြကို နတ္ေနာက္ၿမီးဆဲြ အဟိသ္ေတြကိုေတာင္
ေပး မတုိက္ၾကေတာ့ဘူး ။
အူ ယဥ္ကုန္ၿပီး ခိုင္းသလို မလုပ္ ၊ ဆဲေစခ်င္တဲ့ ရဟန္းသံဃာကို
မဆဲၾက ၊ မမိုက္ရိုင္းၾကကုန္မွာ စိုးလို႔တဲ့ေလ ။
တနည္း ထို နတ္စိမ္း ၊ နတ္ျပာ၊ နတ္ဝါေတြက အာဏာရွင္နဲ႔ေပါင္း
မွ လုပ္ကြက္ အပိုင္စားရရွိတာေၾကာင့္ ခရိုနီနတ္ ၊ ခရိုဝါ နတ္ ၊ ခရို
ျပာ နတ္ေတြ ရယ္လို႔ သတ္မွတ္ မယ္ ဆိ္ုလည္း သတ္မွတ္နိဳင္တာ
ေပါ့ေလ ။
ေႀသာ္ !! နတ္စိမ္းေတြ ၊ နတ္ျပာေတြ ၊ နတ္ဝါေတြ ၊ နတ္နီ - - -
စားၾကပါ ၊ ေသာက္ၾကပါ ။
ကေလးေတြကို ေဗြမယူၾကပါနဲ႔ ။
ရြာကိုလည္း မေနွာက္ယွက္ၾကပါနဲ႔ ။
အိတ္ေဖာင္းလို႔လည္း စိတ္ေျပာင္းကုန္ၾကလွ်င္လည္း -
အတိတ္ေဟာင္းေလးကိုလည္း ျပန္ေတြးၾကပါ ။
နိမိတ္ေကာင္းကိုလည္း ေဆာင္ၾကပါ ။
အရိပ္ေတြ မေကာင္းၾကတဲ့ ေဒါင္းေတြလည္း
ဘုရားေက်ာင္း ၊ ဓမၼေက်ာင္း ၊ သံဃ ေက်ာင္းေတြကိုပဲ
မ်က္မာန္ ေစာင္းခ်ည္း ဇြတ္ထိုးခ် မေနၾကပါနဲ႔ ။
နတ္ အကိုင္ ၾကမ္းေတာ့လည္း ေၾကာက္ေနရေတာ့မွာပ
ကြယ္ရို႕ ။
ဦးယဥ္ေက်း ။ ။
၂၁၊၄၊၁၄
Like · ·

No comments:

Post a Comment