Wednesday, April 16, 2014

“ မင္းကုသ၏ ေရွးဆုေတာင္း ”

“ မင္းကုသ၏ ေရွးဆုေတာင္း ”
★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
★ မတ္ျဖစ္သူ မင္းကုသအေလာင္းကလည္း မရီးျဖစ္သူ၏ ဆုေတာင္းကို ၾကားသိရေသာအခါ သူ႔အတြက္ ေဝစုရထားသည့္ အရွင္ပေစၥကဗုဒၶါ၏ သပိတ္ေတာ္မွ ျပန္ယူထားသည့္ မုန္႔ကိုပင္ တစ္ဖန္ျပန္၍ မရီးျဖစ္သူ လွဴဒါန္းထားသည့္ ေထာပတ္၏ အေပၚက ေလာင္းလွဴလ်က္ ေအာက္ပါအတိုင္း ဆုေတာင္း ပန္ထြာျပန္၏ ---
ဘေႏၲ ဣမံ ေယာဇနသေတ ဝသႏၲမၸိ အာေနတြာ မမ ပါဒစာရိကံ ကာတံု သမေတၴာ ဘေဝယ်ႏၲိ။ (ဇာတက-႒-၅-၃ဝ၆။)
★ ''အရွင္ဘုရား ဤအမ်ဳိးသမီးသည္ ယူဇနာတစ္ရာ ေဝးကြာေသာ အရပ္၌ ေနခ်င္လည္းေနပါေစ၊ ဤအမ်ဳိးသမီးကို ေဆာင္ယူ၍ ဘုရားတပည့္ေတာ္၏ ေျခရင္းအလုပ္အေကြၽးကို ျပဳလုပ္ဖို႔ရန္ စြမ္းႏိုင္သည့္ ေယာက္်ားေကာင္း ျဖစ္ရပါလို၏'' ---- ဤကား မင္းကုသ၏ ေရွးဆုေတာင္းႏွင့္ ေကာင္းမႈတည္း။ ဤဒါနပြဲ၌ မင္းကုသအေလာင္းကား ပဘာဝတီ၏အေလာင္း အမ်ဳိးေကာင္းသမီး၏ အေပၚ၌ လိုလားတပ္မက္ေသာ တဏွာျခံရံလ်က္ ကံကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ထား၏။
၁။ ယူဇနာတစ္ရာေဝးေသာ အရပ္၌ပင္ ေနထိုင္ေသာ္လည္း ယင္းအမ်ဳိးသမီးကို ယူေဆာင္၍ ေျခရင္း အလုပ္အေကြၽး ျပဳလုပ္ရန္ စြမ္းႏိုင္သည့္ ေယာက္်ားဟု အသိမွားျခင္းသေဘာကား အဝိဇၨာတည္း။
၂။ ယင္းေယာက္်ားဘဝကို တြယ္တာတပ္မက္ျခင္းသေဘာကား တဏွာတည္း။
၃။ ယင္းေယာက္်ားဘဝသို႔ စိတ္ကပ္ေရာက္ စဲြေနျခင္းသေဘာကား ဥပါဒါန္တည္း။
၄။ အရွင္ပေစၥကဗုဒၶါအား မုန္႔ဆြမ္းလွဴဒါန္းသည့္ ကုသိုလ္ေစတနာအုပ္စုကား သခၤါရတည္း။
၅။ ယင္းကုသိုလ္ေစတနာအုပ္စု သခၤါရ၏ ကမၼသတၱိကား ကံတည္း။
ဤဒါနပြဲ၌လည္း အဝိဇၨာ တဏွာ ဥပါဒါန္ သခၤါရ ကံဟု အေၾကာင္းတရားငါးပါး စုံညီသြား၏။
တတၴ ယံ ေသာ ကုေဒၶါ ဂႏ႖ာ ပူဝံ ဂဏွိ၊ တႆ ပုဗၺကမၼႆ ဝေသန ဝိ႐ူေပါ အေဟာသိ၊ ပုဗၺပတၴနာယ သာ စ တံ န ဣစီၧတိ။ (ဇာတက-႒-၅-၃ဝ၆။)
★ ယင္းဒါနပြဲ၌ မင္းကုသအေလာင္းလ်ာကား ေဒါသအမ်က္ ေခ်ာင္းေခ်ာင္းထြက္လ်က္ အရွင္ပေစၥကဗုဒၶါ၏ သပိတ္ေတာ္မွ မုန္႔ကို ျပန္ယူခဲ့မိ၏။ ယင္းေဒါသ ျခံရံထားသည့္ ကံ၏ စြမ္းအားေၾကာင့္ မင္းကုသဘဝတြင္ အက်ည္းတန္ အ႐ုပ္ဆိုးသူ ျဖစ္ရျပန္၏။ ပဘာဝတီကို အေၾကာင္းျပဳ၍ စိတ္ဆင္းရဲရသူ ျဖစ္ရျပန္၏။ တစ္ဖန္ ပဘာဝတီကလည္း မင္းကုသအေပၚ၌ အလိုမရွိေသာ စိတ္ထားျဖင့္ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ကို ၾကဲခ် စိုက္ပ်ဳိးခဲ့သည့္ အတြက္ မင္းကုသကို အလိုမရွိ ျဖစ္ရျပန္၏။ သို႔ေသာ္ မင္းကုသ အေလာင္းကား ပဘာဝတီကို မရရေအာင္ ေဆာင္ယူလိုသည့္ စိတ္ထားျဖင့္ ကံကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ခဲ့သျဖင့္ ထိုကံက အက်ဳိးေပးေနသည့္ မင္းကုသဘဝတြင္
ပဘာဝတီကို အေၾကာင္းခံ၍ ရွက္ပြဲႀကီးေပါင္း မ်ားစြာ ၾကံဳခဲ့ရ၏။ ပဘာဝတီကို မရရေအာင္ နည္းမ်ဳိးစုံျဖင့္ ၾကံေဆာင္ခဲ့ရ၏။
နာဟံ ဘိကၡေဝ အညံ ဧကနိကာယမၸိ သမႏုပႆာမိ ဧဝံ စိတၱံ၊ ယထယိဒံ ဘိကၡေဝ တိရစၧာနဂတာ ပါဏာ ။ ပ ။ ေတဟိပိ ေခါ ဘိကၡေဝ တိရစၧာနဂေတဟိ ပါေဏဟိ စိတၱံေယဝ စိတၱတရံ။ (သံ-၂-၁၂၃။)
★ ရဟန္းတို႔ ... တိရစၧာန္ျဖစ္ကုန္ေသာ သတၱဝါတို႔သည္ ဆန္းၾကယ္ၾကကုန္သကဲ့သို႔ ဤအတူ ဤသို႔ ဆန္းၾကယ္ေသာ အျခားတစ္စုံတစ္ခုေသာ သတၱဝါ အေပါင္းအစုကိုေသာ္လည္း ငါဘုရားသည္ ျမင္ေတာ္မမူ။
★ ရဟန္းတို႔ ...တိရ စၧာန္ျဖစ္ကုန္ေသာ ထိုသတၱဝါတို႔သည္လည္း ကမၼဝိညာဏ္ေခၚေသာ စိတ္ျဖင့္သာလွ်င္ တစ္နည္းဆိုေသာ္ ကံ၏ ဆန္းၾကယ္သည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္သာလွ်င္ ဆန္းၾကယ္ၾကကုန္၏။ (သံ-၂-၁၂၃ = ဂဒၵဳလဗဒၶသုတၱန္။)
တိရ စၧာနဂတာ ပါဏာ စိေတၱေနဝ စိတိၱတာတိ ကမၼစိေတၱေနဝ စိတၱိတာ။ တံ ပန ကမၼစိတၱံ ဣေမ ဝ႗ကတိတိၱရာဒေယာ ''ဧဝံ စိတၱာ ဘဝိႆာမာ''တိ အာယူဟႏၲာ နာမ နတၴိ။ ကမၼံ ပန ေယာနိ ံ ဥပေနတိ၊ ေယာနိမူလေကာ ေတသံ စိတၱဘာေဝါ။ ေယာနိဥပဂတာဟိ သတၱာ တံတံေယာနိေကဟိ သဒိသစိတၱာဝ ေဟာႏၲိ။
ဣတိ ေယာနိသိေဒၶါ စိတၱဘာေဝါ၊ ကမၼသိဒၶါ ေယာနီတိ ေဝဒိတဗၺာ။ (သံ-႒-၂-၂၉၉။)
ကမၼစိေတၱနာတိ ကမၼဝိညာေဏန။ ကမၼစိေတၱနာတိ ဝါ ကမၼႆ စိတၱဘာေဝန။ ေသာ ကမၼႆ
ဝိစိတၱဘာေဝါ တဏွာဝေသန ဇာယတီတိ ေဝဒိတေဗၺာ။ (သံ-ဋီ-၂-၂၅၃။)
ကမၼဥိႇ စိတၱေတာ နိဗၺတံၱ။ (မူလဋီ-၁-၆၆။)
★ မင္းကုသအေလာင္း ပဘာဝတီအေလာင္းတို႔၏ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္လိုက္ေသာ ကုသိုလ္ သခၤါရေစတနာ အုပ္စုတို႔ကဲ့သို႔ သတၱဝါ တစ္ဦးတစ္ဦး၏ ထိုထို ကုသိုလ္သခၤါရ အကုသိုလ္သခၤါရတို႔ကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္စဥ္ ျဖစ္ေပၚသြားၾကေသာ ထိုထို ကုသိုလ္သခၤါရ အကုသိုလ္သခၤါရတို႔ႏွင့္ စိတၱကၡဏ တစ္ခုတစ္ခု၏ အတြင္း၌ အတူယွဥ္တြဲ၍ ျဖစ္ေပၚသြားေသာ အသိစိတ္ဝိညာဏ္သည္ ကမၼဝိညာဏ္မည္၏။ ယင္းကမၼဝိညာဏ္ အမည္ရေသာ စိတ္သည္ တဏွာေၾကာင့္ ဆန္းၾကယ္ရ၏၊ တစ္နည္းဆိုရေသာ္ (မကင္းစေကာင္းေသာ အဝိနာဘာဝ-နည္းအားျဖင့္ ဆိုရေသာ္) အဝိဇၨာ တဏွာ ဥပါဒါန္တို႔ႏွင့္ ယွဥ္တြဲေနေသာ ကပၸနာေခၚ ၾကံစည္စိတ္ကူးမႈ
ဆန္းၾကယ္ေသာေၾကာင့္ ယင္းကမၼဝိညာဏ္သည္ ဆန္းၾကယ္ရ၏။ အထက္ပါ ပဘာဝတီအေလာင္းႏွင့္ မင္းကုသ အေလာင္းတို႔၏ အဝိဇၨာ တဏွာ ဥပါဒါန္ခ်င္း မတူညီပုံ ယင္းအဝိဇၨာ တဏွာ ဥပါဒါန္တို႔ႏွင့္ ယွဥ္တြဲေနၾကေသာ
ၾကံစည္စိတ္ကူးမႈ ကပၸနာခ်င္း မတူညီပုံကို သတိျပဳၾကည့္ပါ။
နိဗၺာနဂါမိနိပဋိပဒါ -- တတိယတြဲ (စာ - ၁၃၄/၅) မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္..။
Like · ·

No comments:

Post a Comment