သူၾကြယ္ႏွင့္ သူေတာင္းစား
____________________
ကြ်န္ေတာ္ အဂၤလန္မွာေနတုန္းက ထူးဆန္းတဲ့နာမည္နဲ႔ ဆိုင္တစ္ဆိုင္ကို
ေတြ႔ခဲ့တယ္။ ဆိုင္နာမည္က “သူၾကြယ္ႏွင့္ သူေတာင္းစား” ျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ
ကြ်န္ေတာ့္ကို စိတ္ဝင္စားမႈျဖစ္ေစတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ပထမဆံုးအၾကိမ္ေတြ႔ဖူးတဲ့
အရာပါ။ ဆိုင္အျပင္အဆင္က ေရွးက်ျပီး လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝဝ က အဂၤလန္ကို
ျပန္ေရာက္သြားသလို ခံစားရေအာင္ ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆဲြ ျပင္ဆင္ထားပါတယ္။
ဆိုင္အဝင္ဝ ေကာင္တာေပၚမွာ အလွဴခံေသတၱာေလး တစ္လံုးခ်ထားပါတယ္။ ေသတၱာေပၚမွာ
ဆိုမားရီးယား(Somalia)အတြက္လို႔ေရးထားျပီး ေဘးမွာ လူမၾကည့္ရက္တဲ့
အငတ္ေဘးၾကံဳ လူေတြရဲ႕ပိုစတာပံုတစ္ခု ကပ္ထားပါတယ္။ စားေသာက္ဆိုင္မွာ
ဒီလုိပိုစတာကပ္ထားတာ နည္းနည္းေတာ့ အျမင္မေကာင္းဘူးလို႔ထင္ျပီး ဆိုင္ထဲကို
ကြ်န္ေတာ္ အျမန္ဝင္ထိုင္လိုက္ပါတယ္။ ဆိတ္ေပါင္ႏွပ္နဲ႔ ၀ိုင္တစ္ခြက္မွာျပီး
ကၽြန္ေတာ္ထုိင္ေစာင့္ေနလိုက္တယ္။ အဲလိုေစာင့္ေနတဲ့ အခ်ိန္အတြင္း
ဒီဆိုင္နာမည္ကို ဘာျဖစ္လို႔ “သူၾကြယ္နဲ႔ သူေတာင္စား” လို႔ ေပးထားရသလဲဆိုတဲ့
ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕သိလိုစိတ္က ႏိႈးထလာျပန္တယ္။
ဆိုင္ရွင္က
ကြ်န္ေတာ့္ကို စိတ္ဝင္စားစရာပံုျပင္တစ္ပုဒ္ ေျပာျပခဲ့တယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့
ႏွစ္၁ဝဝ ေက်ာ္ေလာက္က ဒီေနရာတစ္ဝိုက္လံုးကို ျမိဳ႔စားၾကီးတစ္ဦး
ပိုင္ဆိုင္ခဲ့တဲ့အေၾကာင္း၊ ျမိဳ႔စားၾကီးဟာ အသက္(၆ဝ)ျပည့္
ေမြးေန႔မတိုင္မီတစ္ရက္မွာ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ဦးရွာျပီး သူ႔အိမ္နဲ႔
မိသားစုအားလံုးကို ပံုဆဲြခိုင္းေစခဲ့တဲ့အေၾကာင္း၊ ပံုကို ဒီဆိုင္ထဲမွာ
ခ်ိတ္ဆဲြထားတဲ့အေၾကာင္း ေျပာျပတယ္။ ပံုကို ကြ်န္ေတာ္ေတြ႔ေတာ့ ပံုထဲက
သူေဌးလင္မယားက ဥပဓိရုပ္ခန္႔ခန္႔နဲ႔ သားသားနားနားပါပဲ။ သူ႔သားသမီးေတြက
အိမ္ေရွ႕ ျမက္ခင္းေပၚမွာ ထိုင္သူ ထိုင္၊ ရပ္သူ ရပ္၊ ကစားသူ ကစားနဲ႔
ပန္းခ်ီကားထဲက ႐ႈခင္းက တကယ့္ေပ်ာ္စရာအတိနဲ႔ ဆဲြထားပါတယ္။
ေမြးေန႔ျပီးေတာ့ မၾကာဘူး.. ျမိဳ႔စားပိုင္နက္ထဲမွာ ဝမ္းနည္းစရာ
အျဖစ္တစ္ရပ္ေပၚလာခဲ့တယ္။ လယ္သမားတစ္ဦးေသသြားေတာ့ က်န္ခဲ့တဲ့ မက်န္းမမာ
ဇနီးျဖစ္သူက ကေလး(၄)ေယာက္နဲ႔အတူ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အဆံုးစီရင္လိုက္ပါတယ္။
သနားစရာေကာင္းတာက လယ္သမားဇနီးဟာ ကေလးေတြစားမယ့္အစာထဲ အဆိပ္အရင္ခတ္ျပီး
ကေလးေတြ ေသသြားတာကို ၾကည့္ျပီးမွ ကိုယ့္ကိုယ္ အဆံုးစီရင္လိုက္တာျဖစ္တယ္။
အဲဒီအျဖစ္အပ်က္ ျဖစ္ျပီးေနာက္ပိုင္း ျမိဳ႔စားဟာ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ကိုပဲ
ေငးစိုက္ ၾကည့္ေနေတာ့တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲလို႔ လူေတြကေမးေတာ့ ျမိဳ႔စားက
မေျဖခဲ့ဘူး။ စိတ္ပူျပီး အတင္းေမးမွ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ထဲမွာ
သူေတာင္းစားႏွစ္ေယာက္ကို ေတြ႔မိတဲ့အေၾကာင္း၊ ျမက္ခင္းျပင္မွာထိုင္ျပီး
သူတို႔ဆီ လက္ျဖန္႔ေတာင္းေနတဲ့အေၾကာင္း၊ ဒါကို သူ႔အိမ္သားေတြက
မျမင္ခ်င္ဟန္ေဆာင္ျပီး လ်စ္လ်ဴရႈထားတဲ့အေၾကာင္း ေျပာျပပါတယ္။ ပန္းခ်ီကားထဲက
သူေတာင္းစားႏွစ္ေယာက္ကို ဘာျဖစ္လို႔ အရင္က သူ သတိမျပဳခဲ့မိတာလဲဆိုတာကို
ျမိဳ႔စားၾကီးက နားမလည္ခဲ့ဘူး။
ပန္းခ်ီကားထဲက
သူေတာင္းစားႏွစ္ေယာက္ကို သူ႔အိမ္သားေတြကလည္း မေတြ႔ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္
သူတို႔ ျငင္းခုန္မေနၾကဘူး။ တစ္ေန႔မွာ ျမိဳ႔စားက အိမ္သားအားလံုးကို
သူ႔စာၾကည့္ခန္းမွာ စုေဝးေစျပီး စကားတခ်ဳိ႕မွာခဲ့တယ္။ အဲဒီစကားကို
သားစဥ္ေျမးဆက္ မွတ္သားထားရမယ္လို႔လဲ ေျပာတယ္။ ျမိဳ႕စားေျပာလိုက္တဲ့စကားက
ရိုးရိုးေလးပါပဲ “ေသးငယ္တဲ့ နယ္နိမိတ္အတြင္းမွာ သူၾကြယ္နဲ႔သူေတာင္းစား
အတူတကြရွိေနတာဟာ ရွက္ဖို႔ေကာင္းတဲ့ အရာတစ္ခုပဲ ” ဆိုတာျဖစ္တယ္။
ျမိဳ႔စားရဲ႕သားစဥ္ေျမးဆက္ေတြကလည္း ေတာ္ရွာပါတယ္။ သူတုိ႔ဟာ စီးပြားေရး
နယ္ပယ္မွာ ေအာင္ျမင္သလို အားနည္းတဲ့ လူ႔အဖဲြ႔အစည္းကိုလည္း အျမဲတမ္း
ကူညီခဲ့တယ္။ ဆိုင္ရွင္ရဲ႕ ေျပာျပခ်က္အရ အဂၤလန္မွာရွိတဲ့
မရွိဆင္းရဲသားေတြကို ကူညီေစာင့္ေရွာက္တဲ့စနစ္ကို
ျမိဳ႔စားၾကီးရဲ႕မ်ဳိးဆက္ထဲက လူတစ္ဦးက လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးမွာ
တင္ျပေတာင္းဆိုခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဆိုင္ရွင္ေျပာျပတဲ့
ရာဇဝင္ပံုျပင္ကိုနားေထာင္ျပီး မွာထားတဲ့ အစားအစာေတြကို အရသာခံျပီး
ကြ်န္ေတာ္သံုးေဆာင္လိုက္ပါတယ္။ ေသာက္စားျပီးဗိုက္ဝလို႔ အဝင္ဝနားကေကာင္တာမွာ
ေငြေပးေခ်ေတာ့ ဆိုမားရီးယားအတြက္ ရန္ပံုေငြေကာက္ခံတဲ့ ပိုစတာကို ကြ်န္ေတာ္
ၾကည့္လိုက္မိျပန္တယ္။ ဒီတစ္ခါေတ့ာ ကြ်န္ေတာ့္နားထဲမွာ “ပန္းခ်ီးကားကို
ေနာက္ျပန္လွည့္ၾကည့္လိုက္” ဆိုတဲ့ အသံတိုးတိုးကို ၾကားလိုက္မိသလိုပဲ။
ကြ်န္ေတာ္ ေနာက္ျပန္လွည့္ျပီး ပန္းခ်ီကားကို ၾကည့္လိုက္မိေတာ့
ကိုယ့္မ်က္စိကိုယ္ မယံုႏိုင္ေအာင္ဘဲ ပန္းခ်ီကားထဲမွာ
သူေတာင္းစားႏွစ္ေယာက္ကို ေတြ႔လိုက္မိတယ္။ မ်က္စိကိုပြတ္ျပီး ကြ်န္ေတာ္
အနီးကပ္ အေသအခ်ာ ထပ္ၾကည့္မိတယ္။ တကယ္ပဲ အ၀တ္အစား စုတ္စုတ္ျပတ္ျပတ္နဲ႔
သူေတာင္းစား ႏွစ္ေယာက္ကို ေတြ႔လိုက္တယ္။
ကြ်န္ေတာ္
အာရံုစူးစိုက္ျပီး ၾကည့္မိတယ္။ ေငြေပးေခ်ေနတုန္း ပန္းခ်ီကားထဲ ကြ်န္ေတာ္
နစ္ေမ်ာေနတာကို ဆုိင္ရွင္က ေတြ႔ေတာ့ “ မစ္စတာ.. ခင္ဗ်ားဟာ
သူၾကြယ္တစ္ဦးဆိုတာ ခင္ဗ်ားကို ခင္ဗ်ားသိပါတယ္ေနာ္” လို႔ ေျပာတယ္။
သူေျပာတာကို ျပန္မေျဖဘဲ သေဘာတူေၾကာင္း ကြ်န္ေတာ္ ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္တယ္။
ျပီးေတာ့ အလွဴခံေသတၱာထဲ အလွဴေငြတခ်ဳိ႕ ကြ်န္ေတာ္ထိုးထည့္လိုက္မိတယ္။
ဆိုင္ရွင္က ကြ်န္ေတာ္ကို ဆိုင္တံခါးဝအထိ လိုက္ပို႔ျပီး “ဂြတ္ဘိုင္..
မစ္စတာ ဘုရားသခင္က သင့္ရဲ႕ဝိညာဥ္ကို ေကာင္းခ်ီးေပးပါေစ” လို႔
ႏႈတ္ဆက္လိုက္တယ္။
ကြ်န္ေတာ္ေျခလွမ္း ေလးငါးလွမ္းလွမ္းျပီး
ေနာက္ကို ျပန္လွည့္ၾကည့္ခ်င္လာတယ္။ ပန္းခ်ီကားထဲမွာ ဘာျဖစ္လို႔
သူေတာင္းစာႏွစ္ေယာက္က ပါေနသလဲ..? ဒီပန္းခ်ီကားကို ျမိဳ႕စားက
လူငွားျပီးဆဲြခိုင္းခဲ့တာ မဟုတ္လား...? သူေတာင္းစားပံုကို ပန္းခ်ီဆရာက
သူ႔သေဘာနဲ႔ ဘယ္ဆဲြထည့္ရဲမလဲ...?
ရုတ္တရက္ ကြ်န္ေတာ္
သေဘာေပါက္နားလည္လိုက္ပါတယ္။ ပန္းခ်ီကားထဲမွာ သူေတာင္းစားပံုပါတယ္၊
မပါဘူးဆိုတာ အေရးမၾကီးပါဘူး။ အေရးၾကီးတာ သိထားဖို႔က “ေသးငယ္တဲ့
နယ္နိမိတ္အတြင္းမွာ သူၾကြယ္နဲ႔သူေတာင္းစား အတူတကြ ရွိေနတာဟာ
ရွက္ဖို႔ေကာင္းတဲ့ အရာတစ္ခုပဲ” ဆိုတာပဲျဖစ္တယ္။
မူရင္းေရးသားသူ-- ထိုင္ဝမ္စာေရးဆရာ လီဂ်ာထံု ( Chia-Tung Lee)
No comments:
Post a Comment