ဟိရီ ၾသတၱပၸ သေဘာ
ဒါေၾကာင့္ ဟိရီဆိုတာ ကိုယ့္ဂုဏ္သိကၡာကို ကိုယ္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ အရြယ္ကို ၾကည့္တယ္၊ ဟိရီျဖစ္ဖို႔ အေၾကာင္းေတြကို စဥ္းစားရမယ္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို စဥ္းစားၿပီးေတာ့ ဟိရီျဖစ္ေနတယ္၊ ဘယ္လို ဟိရီျဖစ္သလဲဆိုေတာ့ ေအာ္ ငါ့အရြယ္နဲ႔ ဒါ မလုပ္ထိုက္ဘူး၊ ေဟာဒါ စဥ္းစားတာ၊ ငါ့လုိ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္အေနနဲ႔ ဒါမလုပ္သင့္ဘူး၊ ငါ့လုိ အမ်ိဳးေကာင္းသား အမ်ိဳးေကာင္းသမီး ျဖစ္လ်က္နဲ႔ အဲဒီလို မလုပ္ထုက္ဘူး၊ ငါ့လို စဥ္းစားဉာဏ္ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ဒါ မလုပ္ထိုက္ဘူး ဆိုၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ အရည္အေသြး တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို အာ႐ံုျပဳၿပီး ဟိရီကို တိုးပြားေစရမယ္တဲ့၊ မေကာင္းတာ မလုပ္ဖို႔ ေရွာင္ၾကဥ္တဲ့ သေဘာတရားတစ္ခုပဲ။
ၾသတၱပၸက်ေတာ့ အဲဒီလို မဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ့္ရဲ႕ ပတ္ဝန္းက်င္ကို စဥ္းစားတာ၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဟိရီက ‘အဇၩတၱသမု႒ာန’ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေလးစားၿပီး ဟိရိၾသတၱပၸက်ေတာ့ ‘ဗဟိဒၶသမု႒ာန’ ကိုယ့္ရဲ႕ပတ္ဝန္းက်င္ကို ၾကည့္ၿပီေတာ့ ၾသတၱပၸျဖစ္ရတယ္၊ ႏွစ္ခုလံုးကေတာ့ မေကာင္းမႈ မလုပ္တာခ်င္း အတူတူပဲ၊ သို႔ေသာ္ စဥ္းစားပုံခ်င္း ကြာတယ္ေပါ့။
မစင္လူးေနတဲ့ သံပူတံုး
က်န္းဂန္ေတြမွာ ဥပမာေပးထားတာရွိတယ္၊ သံတုံးႀကီး တစ္ဖက္ကို ရဲေနေအာင္ မီးဖုတ္ထားတယ္၊ တစ္ဖက္ကေတာ့ မစင္အညစ္အေၾကး လူးေနတယ္၊ အဲဒီ နွစ္ခုမွာ ဟိုဖက္က မီရဲရဲ ျဖစ္ေနတယ္၊ ကိုင္ရင္ ေလာင္မယ္၊ အျခားတစ္ဖက္ကို ကိုင္ရင္ မစင္လူးမယ္၊ ေလာင္မယ္နဲ႔ မစင္လူးမယ္ေပါ့၊ ဘယ္ဟာ ကိုင္မတုန္း၊ မစင္လူးမွာ ေၾကာက္ေတာ့ ဟိုဖက္ကိုလည္း မကိုင္ဘူး၊ ေလာင္မွာ ေၾကာက္ေတာ့ ဒီဖက္ကိုလည္း မကိုင္ဘူး၊ မကိုင္ဘဲနဲ႔ ေရွာင္ၾကဥ္တာ၊
အဲဒီေတာ့ ဟိရီဆိုတာ မစင္လူးမွာ ေၾကာက္တာနဲ႔ အတူတူပဲ၊ ၾသတၱပၸဆိုတာ ေလာင္မွာ ေၾကာက္တာနဲ႕ အတူတူပဲ။ ေနာက္ဆံုးမွာ မေကာင္းမႈအလုပ္ကို မလုပ္ျဖစ္တာ အဓိကပဲလို႔ ဆိုတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီ ဟိရီ,ၾသတၱပ၌ တရားႏွစ္ခုဟာ ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ မရိွေသးရင္ ရွိေအာင္လုပ္ရမယ္။
ဟိရီ, ၾသတၱပၸ မရွိေတာ့ဘူးဆိုရင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ အရွက္မဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဘဝေရာက္ၿပီး အဟိရိက၊ အေနာတၱပၸေတြ လႊမ္းမိုးခံရတယ္၊ I don’t care ဘယ္သူ႔ကိုမွ ဂ႐ုမစိုက္ဘူးဆိုၿပီး အရပ္ထဲလုပ္ခ်င္ရ လုပ္တာတို႔၊ ေျပာခ်င္ရာ ေျပာတာတို႔၊ ျဖစ္ကုန္တတက္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဟိရီ, ၾသတၱပၸဆိုတာ လူေတာ္ လူေကာင္းျဖစ္ဖုိ႔ အတြက္ ေရးႀကီးတယ္လို႔ ဒီလို ေျပာတယ္။
အဲဒီတရားႏွစ္ခုသည္ စိတ္ကို ျဖဴစင္ေစတက္တဲ့ တရားႏွစ္ခုျဖစ္တယ္၊ အဟိရိက အေနတၱပၸတဲ့ တရားႏွစ္ခုကို ဖယ္ရွားပစ္ႏို္င္တဲ့ သေဘာရွိတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ စိတ္ျဖဴစင္မႈရဲ႕ အင္အားစုထဲမွာလည္းပဲ ေရွ႕တန္းကရွိတဲ့ တရားႏွစ္ခုလို႔ ေျပာရမယ္။
ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ၾကီး
ဒါေၾကာင့္ ဟိရီဆိုတာ ကိုယ့္ဂုဏ္သိကၡာကို ကိုယ္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ အရြယ္ကို ၾကည့္တယ္၊ ဟိရီျဖစ္ဖို႔ အေၾကာင္းေတြကို စဥ္းစားရမယ္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို စဥ္းစားၿပီးေတာ့ ဟိရီျဖစ္ေနတယ္၊ ဘယ္လို ဟိရီျဖစ္သလဲဆိုေတာ့ ေအာ္ ငါ့အရြယ္နဲ႔ ဒါ မလုပ္ထိုက္ဘူး၊ ေဟာဒါ စဥ္းစားတာ၊ ငါ့လုိ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္အေနနဲ႔ ဒါမလုပ္သင့္ဘူး၊ ငါ့လုိ အမ်ိဳးေကာင္းသား အမ်ိဳးေကာင္းသမီး ျဖစ္လ်က္နဲ႔ အဲဒီလို မလုပ္ထုက္ဘူး၊ ငါ့လို စဥ္းစားဉာဏ္ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ဒါ မလုပ္ထိုက္ဘူး ဆိုၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ အရည္အေသြး တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို အာ႐ံုျပဳၿပီး ဟိရီကို တိုးပြားေစရမယ္တဲ့၊ မေကာင္းတာ မလုပ္ဖို႔ ေရွာင္ၾကဥ္တဲ့ သေဘာတရားတစ္ခုပဲ။
ၾသတၱပၸက်ေတာ့ အဲဒီလို မဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ့္ရဲ႕ ပတ္ဝန္းက်င္ကို စဥ္းစားတာ၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဟိရီက ‘အဇၩတၱသမု႒ာန’ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေလးစားၿပီး ဟိရိၾသတၱပၸက်ေတာ့ ‘ဗဟိဒၶသမု႒ာန’ ကိုယ့္ရဲ႕ပတ္ဝန္းက်င္ကို ၾကည့္ၿပီေတာ့ ၾသတၱပၸျဖစ္ရတယ္၊ ႏွစ္ခုလံုးကေတာ့ မေကာင္းမႈ မလုပ္တာခ်င္း အတူတူပဲ၊ သို႔ေသာ္ စဥ္းစားပုံခ်င္း ကြာတယ္ေပါ့။
မစင္လူးေနတဲ့ သံပူတံုး
က်န္းဂန္ေတြမွာ ဥပမာေပးထားတာရွိတယ္၊ သံတုံးႀကီး တစ္ဖက္ကို ရဲေနေအာင္ မီးဖုတ္ထားတယ္၊ တစ္ဖက္ကေတာ့ မစင္အညစ္အေၾကး လူးေနတယ္၊ အဲဒီ နွစ္ခုမွာ ဟိုဖက္က မီရဲရဲ ျဖစ္ေနတယ္၊ ကိုင္ရင္ ေလာင္မယ္၊ အျခားတစ္ဖက္ကို ကိုင္ရင္ မစင္လူးမယ္၊ ေလာင္မယ္နဲ႔ မစင္လူးမယ္ေပါ့၊ ဘယ္ဟာ ကိုင္မတုန္း၊ မစင္လူးမွာ ေၾကာက္ေတာ့ ဟိုဖက္ကိုလည္း မကိုင္ဘူး၊ ေလာင္မွာ ေၾကာက္ေတာ့ ဒီဖက္ကိုလည္း မကိုင္ဘူး၊ မကိုင္ဘဲနဲ႔ ေရွာင္ၾကဥ္တာ၊
အဲဒီေတာ့ ဟိရီဆိုတာ မစင္လူးမွာ ေၾကာက္တာနဲ႔ အတူတူပဲ၊ ၾသတၱပၸဆိုတာ ေလာင္မွာ ေၾကာက္တာနဲ႕ အတူတူပဲ။ ေနာက္ဆံုးမွာ မေကာင္းမႈအလုပ္ကို မလုပ္ျဖစ္တာ အဓိကပဲလို႔ ဆိုတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီ ဟိရီ,ၾသတၱပ၌ တရားႏွစ္ခုဟာ ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ မရိွေသးရင္ ရွိေအာင္လုပ္ရမယ္။
ဟိရီ, ၾသတၱပၸ မရွိေတာ့ဘူးဆိုရင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ အရွက္မဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဘဝေရာက္ၿပီး အဟိရိက၊ အေနာတၱပၸေတြ လႊမ္းမိုးခံရတယ္၊ I don’t care ဘယ္သူ႔ကိုမွ ဂ႐ုမစိုက္ဘူးဆိုၿပီး အရပ္ထဲလုပ္ခ်င္ရ လုပ္တာတို႔၊ ေျပာခ်င္ရာ ေျပာတာတို႔၊ ျဖစ္ကုန္တတက္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဟိရီ, ၾသတၱပၸဆိုတာ လူေတာ္ လူေကာင္းျဖစ္ဖုိ႔ အတြက္ ေရးႀကီးတယ္လို႔ ဒီလို ေျပာတယ္။
အဲဒီတရားႏွစ္ခုသည္ စိတ္ကို ျဖဴစင္ေစတက္တဲ့ တရားႏွစ္ခုျဖစ္တယ္၊ အဟိရိက အေနတၱပၸတဲ့ တရားႏွစ္ခုကို ဖယ္ရွားပစ္ႏို္င္တဲ့ သေဘာရွိတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ စိတ္ျဖဴစင္မႈရဲ႕ အင္အားစုထဲမွာလည္းပဲ ေရွ႕တန္းကရွိတဲ့ တရားႏွစ္ခုလို႔ ေျပာရမယ္။
ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ၾကီး
No comments:
Post a Comment